23 March 2010

Suatu Permulaan....

Sebahagian produk kosmeti & kesihatan... pastinya halal

Sebagai permulaan langkah, kami telah perkenalkan sebahagian barangan IMP bagi keperluan muslim di tapak ekspo sempena Sambutan Maulidur Rasul yang lalu di Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang.

Alhamdulillah.... dengan niat yang penuh ikhlas dalam memperjuangkan penggunaan produk-produk yang halal (agar kita sentiasa mendapat keberkatan dari Allah), sambutan amat menggalakkan. Rupanya masih ramai umat Islam yang tidak mengambil berat mengenai konsep pengilangan secara Islam. Bagi mereka cukuplah sekadar logo halal, kalau tak betul halalnya..bukan tanggung jawab mereka.Itulah yang mereka jawab! Bukankah kita telah diberikan akal dan fikiran untuk digunakan. Logo halal sesiapa pun boleh letak.. tetapi pernahkah kita cuba luangkan masa untuk mengkaji kehalalan produk yang dibeli apatah lagi untuk dimakan?

Dengan adanya produk-produk IMP ini, Insya Allah tiada keraguan untuk kita menggunakannya.. Jangan biarkan tangan-tangan kufur (terutamanya golongan kafir) menyiapkan segala keperluan rohani dan jasmani kita... TANGGUNGJAWAB KITA MENCARI YANG HALAL!


Di hadapan gerai kami...

No comments:

Post a Comment